Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a anunțat că toți copiii care s-au înscris în programul „Școală după școală” la Școala Gimnazială Nr. 51 au fost acceptați. Vineri, 6 octombrie, s-a format o coadă de părinți îngrijorați în fața unității de învățământ, temându-se că nu toți copiii vor avea loc în programul afterschool.
„Încă o dată, programul Școală după Școală se dovedește unul extraordinar de util, extraordinar de căutat. Cozile au arătat că este căutat acest program. Dar nu era nevoie de acele cozi. Toți copiii au fost înscriși”.
Primarul și-a luat și un angajament, exprimându-și intenția de a extinde programul în cazul în care cererea continuă să crească.
„Înscrieți-vă copiii la programul Școală după școală și încercăm să extindem acest program cât se poate de mult”.
Vinerea trecută, părinții au relatat că numărul locurilor disponibile pentru programul afterschool la Școala Nr. 51 a fost redus, ceea ce i-a determinat să sosească în avans pentru a-și înscrie copiii.
Primarul Radu Mihaiu a afirmat săptămâna trecută că, în cazul unei cereri semnificative, numărul locurilor ar putea fi suplimentat.
„Noi nu am vrut să facem niciun fel de discriminare între copii, ci să acordăm șanse egale, de aceea criteriul de admitere este primul venit primul servit. Iar acest criteriu poate duce la coadă, pentru că oamenii vor să fie primii.
Deocamdată nu știm dacă sunt copii care rămân pe dinafară, sunt două zile de înscriere, azi e prima zi, încă nu știm dacă vor rămâne copii fără locuri.
Avem 14 grupe de câte 12 copii, iar asta înseamnă 168 de copii. Putem să suplimentăm până la 15 grupe, pentru că atât permite spațiul, sunt două ture, cel mult 180 de copii.
Dacă se înscriu mai mulți, căutăm soluții. Anul trecut au fost 150 de copii, aceasta este capacitatea anului trecut.
Vedem după înscrieri care este situația și vedem dacă putem suplimenta, în funcție de legislație”.
Programul „Școala după școală” (SDS) reprezintă o completare a învățământului obligatoriu și funcționează în mod similar cu un afterschool, cu mențiunea că este oferit în școli de stat. Acest lucru implică costuri mai mici comparativ cu un afterschool privat.
Ministerul Educației stabilește și reglementează modul în care școlile organizează acest program:
„Programul se poate organiza modular – pe unităţi de timp stabilite la nivelul unităţii de învăţământ în funcţie de grupul ţintă şi nevoile identificate – prin combinarea pachetelor de activităţi orientate spre dezvoltarea competenţelor transferabile. Programul se derulează pe grupe de elevi (maximum 12), constituite după opţiunile şi nevoile identificate”.
Ministerul Educației precizează că activitățile din cadrul programului sunt planificate, gestionate și predate de către personalul școlar din învățământul primar și secundar, inclusiv cadre didactice, consilieri, profesori de sprijin, bibliotecari, logopezi, laboranți, pedagogi, antrenori, mediere școlară, voluntari din școală, precum și reprezentanți din instituții și organizații partenere care au competențe în acest domeniu.