1.4 C
București
22 noiembrie 2024
econtext.ro
ȘTIRI

China construiește în secret un tunel subacvatic de miliarde $ ce va uni Rusia cu Crimeea ocupată

China construiește în secret un tunel subacvatic de miliarde dolari ce va uni Rusia cu Crimeea. Oamenii de afaceri chinezi și ruși cu legături guvernamentale au discutat în secret în octombrie planurile de a construi un tunel subacvatic care să lege Rusia de Crimeea ucraineană.

The Washington Post a dezvăluit planul secret al Chinei de a construi în secret un tunel subacvatic ce va uni Rusia de Crimeea ocupată.

Citând e-mailuri interceptate furnizate ziarului de oficiali ucraineni nenumiți, The Washington Post a dezvăluit că Beijingul și Moscova au format un „consorțiu” în acest scop.

China construiește în secret un tunel subacvatic de miliarde $ ce va uni Rusia cu Crimeea ocupată
Ziarul spune că a verificat autenticitatea mesajelor, referindu-se la documentele de înregistrare ale companiei ce indică faptul că un consorțiu ruso-chinez care implică persoanele menționate în e-mailuri a fost recent înființat în Crimeea.

„Discuțiile, care au inclus întâlniri la sfârșitul lunii octombrie, au fost declanșate de preocupările crescânde ale Rusiei cu privire la securitatea unui pod de 11 mile peste strâmtoarea Kerci”.

E-mailurile circulate printre oficialii consorțiului în ultimele săptămâni se refereau la întâlniri cu delegații chinezi în Crimeea.

Corporația Chineză de Construcție a Căilor Ferate (CRCC) este descrisă într-unul dintre mesaje, din 4 octombrie, drept „gata să asigure construcția de proiecte de construcție a căilor ferate și rutiere de orice complexitate în regiunea Crimeea”.

CRCC este o companie de stat care a construit multe dintre cele mai importante rețele rutiere și feroviare din China și a dezvoltat legături extinse cu Rusia în ultimii ani prin proiecte, inclusiv extinderea sistemului de metrou din Moscova, finalizată în 2021.

Compania nu a răspuns solicitărilor publicației The Washington Post de comentarii.

Șeful consorțiului ruso-chinez cu sediul în orașul Sevastopol a refuzat să răspundă ziarului când a fost întrebat despre proiectul tunelului.

Vladimir Kaliujnîi, un om de afaceri rus numit CEO al consorțiului, a respins întrebarea, apoi a susținut că nu va furniza nicio informație „presei ostile”.

Într-un mesaj trimis luna trecută unui oficial rus care este unul dintre principalii reprezentanți ai Crimeei la Moscova, Kaliujnîi a spus că are „o scrisoare de la partenerii chinezi despre pregătirea uneia dintre cele mai mari companii din China, CRCC, de a participa în calitate de antreprenor general în construcția unui tunel sub strâmtoarea Kerci”.

E-mailul în cauză a fost adresat lui Georgi Muradov, care a fost identificat drept Reprezentant Permanent al Republicii Crimeea pe lângă președintele rus Vladimir Putin.

Beijingul cere confidențialitate absolută

Șase din cei nouă directori fondatori ai consorțiului nu sunt enumerați în dosarele de înregistrare.

China face eforturi să păstreze secretul.

Unul dintre e-mailuri precizează că CRCC ar participa doar cu condiția „asigurării stricte a confidențialității complete” și că numele companiei va fi înlocuit cu „o altă entitate juridică neafiliată” în orice contract.

Un alt e-mail menționează o bancă din China gata să „își transforme fondurile din dolari în ruble pentru transferul lor în Crimeea pentru a finanța proiectul consorțiului”.

E-mailurile citează, de asemenea, discuții între consorțiu și un director executiv al CRCC identificat drept Xu Huaxiang.

Acest nume se potrivește cu un cetățean chinez amintit ca vicepreședinte și director general adjunct al Diviziei Internaționale a companiei.

„Având în vedere riscurile de sancțiuni și sabotaj, oficialii și experții americani și-au exprimat surprinderea că CRCC ar risca implicarea”, a raportat WP.

Experții în proiecte majore de transport internațional sugerează că este fezabil din punct de vedere tehnic să construiască un tunel sub strâmtoarea Kerci și că Beijingul are experiența și tehnologia necesare.

Cu toate acestea, va fi o întreprindere de anvergură comparabilă cu tunelul Danemarca-Germania, care este în construcție de opt ani, costă peste 8,7 miliarde dolaru și va fi cel mai lung din Europa când va fi finalizat la sfârşitul deceniului.

Experții se îndoiesc că tunelul Kerci va fi finalizat la timp pentru a ajuta Rusia în eforturile sale militare

Totuși, Moscova ar putea să o vadă ca pe o investiție pe termen lung pentru a asigura o comunicare sigură cu teritoriul ocupat la care nu va renunța.

Related posts

SUA au eliminat în Bagdad liderul unei miliții pro-Iran. 2.500 trupe în Irak, gata de război

econtext

Prima țară NATO care trece „linia roșie” a lui Putin. A doborât un radar rusesc cu o dronă

econtext

Modestie sau tactică? Ucraina nu dezvăluie principalele succese ale contraofensivei

econtext

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More