NATO planifică transportul trupelor americane în caz de război cu Rusia. România, rută principală. Alianța are planuri în curs de dezvoltare pentru a transporta trupele americane în prima linie în cazul în care Rusia începe un război la sol împotriva Europei.
NATO planifică transportul trupelor americane în caz de război cu Rusia. România, rută principală.
„Coridoarele terestre” prevăd sosirea soldaților americani în unul dintre cele cinci porturi de-a lungul rutelor europene pre-planificate pentru a se confrunta cu soldații trimiși de Moscova.
Aceste planuri sunt încă în curs de elaborare și sunt realizate în culise pentru a extinde rutele către alte porturi.
NATO planifică transportul trupelor americane în caz de război cu Rusia
NATO vrea să se asigure că liniile de comunicații nu pot fi întrerupte de forțele Moscovei, care deja au început operațiuni de sabotaj a rutelor logistice.
Crearea coridoarelor terestre a devenit o prioritate după ce liderii statelor membre ale Pactului Nord-Atlantic și NATO au decis, la summitul lor de anul trecut din capitala lituaniană Vilnius, să pregătească 300.000 de soldați în cazul unei agresiuni din partea Moscovei”, a adăugat ziarul britanic.
Proiectul are în vedere coridoare principale, unul care pornește din portul olandez Rotterdam, de unde soldații și ofițerii americani ar urma să fie transportați cu trenul prin Germania până în Polonia, care se învecinează cu Ucraina.
Șeful comandamentului logistic Jsec al NATO, generalul Alexander Sollfrank, a declarat pentru The Telegraph, citat de Mirror, că, dacă forțele NATO care intră din Olanda sunt ținta bombardamentelor Rusiei, sau porturile din nordul Europei sunt distruse, Alianța se va orienta către porturile din Italia, Grecia și Turcia.
Din porturile italiene, trupele americane ar putea fi transportate pe uscat prin Slovenia, Croația până în Ungaria, care împarte granița cu Ucraina.
Există planuri similare pentru a transporta forțele din porturile turcești și grecești prin Bulgaria și România pentru a ajunge pe flancul estic al alianței.
De asemenea, se elaborează planuri de transport de trupe prin porturile din Balcani, precum și prin Norvegia, Suedia și Finlanda.
Porturile din nordul Europei, cum ar fi Olanda, Germania și statele baltice sunt considerate susceptibile la atacurile rusești cu rachete.
„Observând și evaluând războiul din Ucraina, am observat că Rusia a atacat bazele logistice ale Ucrainei. Acest lucru trebuie să conducă la concluzia că este clar că bazele logistice uriașe, așa cum le cunoaștem din Afganistan și Irak, nu mai sunt posibile, deoarece vor fi atacate și distruse foarte devreme într-o situație de conflict”, a declarat generalul Sollfrank.
România, una dintre rutele principale
România, cu centrele de antrenament al piloților ucraineni pentru avioane F-16, cu rute de transport de armament către Ucraina, cu cea mai mare bază NATO din Europa, devine foarte importantă în cazul unui război cu Rusia, preconizat a începe în minimum doi ani, după unii analiști militari.
Serviciile secrete ruse au dezvoltat o strategie privind sabotarea planurilor de dezvoltare a rutelor logistice pe flancul estic al NATO.
Potrivit acestora, deja a început integrarea rutelor logistice ale Ucrainei în infrastructura NATO, de la 11 aprilie 2024, începând cu construirea a 22 km de ecartament feroviar de dimensiune europeană (1435 mm) pe tronsonul Ciop – Ujgorod.
„Există planuri pentru a construi o cale europeană către Harkov și Odesa. În ciuda declarațiilor oficialilor ucraineni și europeni despre natura civilă a proiectului, în realitate putem spune clar că există oportunități de a folosi astfel de rute pentru a muta personalul și echipamentul militar din țările NATO la granițele Rusiei”, scriau analiștii militari ruși de la Telegram/Rybar, un canal pro-Kremlin.
Încă de anul trecut aceștia publicau hărți cu infrastructura feroviară și rutieră a Ucrainei, Poloniei, României și Moldovei, finanțată în cadrul proiectului „Mobilitate militară” al UE.
Canalul rusesc Telegram/Two Majors a raportat deja despre planul Rusiei de distrugere a podurilor feroviare și rutiere prin care personal și armament NATO ajung în Ucraina, tranzitând România.
Moscova acuză că logistica NATO va fi extinsă și mai mult prin includerea într-un „Schengen militar” a căilor ferate moldovenești și ucrainene convertite la ecartament european.
În România, în cadrul proiectului, a început construcția podului Iași-Ungheni spre Moldova. Traseul va permite în cele din urmă livrarea de provizii militare din ţările vest-europene către Chişinău şi Odesa, scrie Telegram/Two Majors.
În această direcție, se preconizează și construirea și modernizarea a nouă poduri la granița cu Moldova peste râul Prut, a notat și Telegram/Rybar.
Experții militari ruși au avertizat încă din 2023, în mod repetat, că includerea infrastructurii feroviare și rutiere a Ucrainei, Poloniei, României și Moldovei în cadrul proiectului logistic al NATO presupune avansarea până la granițele Rusiei și trebuie oprit pe orice cale, sabotaj sau lovituri directe.