6.5 C
București
5 noiembrie 2024
econtext.ro
ACTUAL

RĂZBOI Ce avioane sunt afectate de bruiajul GPS intens făcut de Rusia spre România din Crimeea?

Aproape zi de zi, porțiuni din zona Moldovei, întregul litoral românesc de la Marea Neagră și sud-estul României se află printre cele mai afectate regiuni din Europa în privința bruiajul GPS și afectează traficul aerian.

Aproape zi de zi, porțiuni din zona Moldovei, întregul litoral românesc de la Marea Neagră și sud-estul României se află printre cele mai afectate regiuni din Europa în privința bruiajului GPS și afectează traficul aerian.

În România este afectată în special zona dintre Brașov, București și Constanța

“Vorbim de mai multe categorii de aeronave atunci când vorbim de bruiaj GPS și efectele lui. Sunt afectate avioanele ușoare, cele utilitare și elicopterele. Acestea își fac navigația prin GPS și pot fi probleme. Apoi dronele pot avea probleme că își fac cursul tot în funcție de ce arată GPS-ul.

Ce avioane sunt afectate de bruiajul GPS intens făcut de Rusia spre România din Crimeea

În schimb avionele mari comerciale nu au probleme pentru că ele folosesc în afară de GPS și alte sisteme de navigație și radionavigație așa că nu rămân <> când apare bruiajul. Repet, avioanele comerciale nu sunt afectate de acest bruiaj, practic nu este un pericol pentru ele”, a precizat Sorin Stoicescu, fost director al Aviației Civile din România și specialist respectat în domeniu.

bruiajul GPS

Captură gpsjam.org

Reamintim că, în prezent, 90% din semnalele false de GPS concentrate în estul României provin din Crimeea și afectează aproape întregul trafic aerian care face legătura dintre Uniunea Europeană și Asia, se arată într-un raport publicat de OPS Group, un grup de analize OSINT, în colaborare cu instituții precum ministerul britanic al Apărării, NASA și experți israelieni în cybersecurity.

Potrivit unui raport publicat de OPSGROUP în septembrie, zona dintre Brașov, București și Constanța este una dintre cele mai afectate regiuni, atacurile fiind atribuite unităților militare din Simferopol, Crimeea.

Între 15 iulie și 15 august 2024, în București au fost înregistrate 231 de zboruri afectate de aceste semnale false.

La nivel mondial, cele mai afectate zone de GPS spoofing includ Regiunea Mării Negre, Regiunea Mării Mediterane de Est și țări din Europa de Est, cum ar fi România, Bulgaria și Rusia.

În România, 90% dintre cazuri au fost localizate în județele Iași, Vaslui, Galați, Tulcea, Brașov, București și Constanța, afectând în special zborurile din coridorul UE-Asia.

GPS spoofing este o tehnică utilizată de unități militare rusești pentru a transmite semnale false către receptorii GPS ai aeronavelor sau dronelor.

Aceste atacuri sunt concepute pentru a contracara dronele în zone de conflict, ele perturbă și semnalele GPS ale aeronavelor civile, creând riscuri majore pentru siguranța zborurilor.

Ce este GPS spoofing?

GPS spoofing reprezintă o tehnică prin care o platformă de bruiaj aflată la sol emite semnale GPS false, inducând aeronavelor erori de poziționare și navigație.

Spre deosebire de bruiajul convențional (jamming), care blochează semnalul GPS, spoofing-ul păcălește sistemul să interpreteze date incorecte, ducând la erori de localizare și altitudine.

Related posts

Trebuie să cedeze România un sistem Patriot să salveze orașul Harkov? Zelenski, apel disperat

econtext

A fost demontată stația GPL amplasată fără autorizație chiar lângă Primăria Sectorului 5 și gara Filaret

econtext

Eduard Hellvig, dezvăluiri din interiorul SRI. Cum își descrie foștii colegi

econtext

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More