30.3 C
București
22 iunie 2024
econtext.ro
ȘTIRI

SUA au dus la fier vechi bombardierul invizibil nuclear B-2 de 700.000.000$. Nu merita reparat

SUA au dus la fier vechi bombardierul invizibil nuclear B-2 de 700.000.000$. Nu merita reparat după un incident în urma căruia super avionul a luat foc. Pentagonul a luat decizia radicală, deși SUA au doar 20 astfel de avioane.

Forțele aeriene americane au prezentat planurile de a renunța la unul dintre bombardierele sale invizibile B-2 Spirit avariat într-un accident. Această măsură va reduce și mai mult flota de bombardiere invizibile.

SUA au dus la fier vechi bombardierul invizibil nuclear B-2 de 700.000.000$. Nu merita reparat
Bombardierul B-2 Spirit ocupă un rol central în arsenalul strategic al Statelor Unite, servind drept factor critic de descurajare împotriva potențialilor adversari.

Capacitatea sa de a lovi adânc în teritoriul inamic cu muniții ghidate cu precizie îi permite să neutralizeze ținte de mare valoare, să întrerupă sistemele de comandă și control ale inamicului și să degradeze apărarea ostilă, influențând astfel rezultatul conflictelor și descurajând agresiunea. În plus, capacitatea sa nucleară subliniază rolul său de piatră de temelie a triadei nucleare americane, oferind o descurajare credibilă împotriva amenințărilor nucleare.

Un astfel de avion costă 700.000.000 dolari

Acest accident se va număra printre cele mai costisitoare accidente din istoria Aviației Americane, imediat după un alt accident de B-2 din 2008.

Decizia a fost dezvăluită în aprilie într-un raport al Pentagonului privind schimbarea structurii forțelor. B-2 vizat, despre care se presupune că a fost implicat într-o aterizare de urgență și un incendiu ulterior la baza aeriană Whiteman Air Force Base din Missouri la 10 decembrie 2022, nu va fi supus reparațiilor.

A ars ca o torță

Incidentul a dus la blocarea la sol a întregii flote B-2 timp de șase luni, operațiunile fiind reluate doar după o evaluare amănunțită a siguranței.

SUA are doar 20 de B-2 în exploatare.

Potrivit raportului Pentagonului, decizia este atribuită caracterului neeconomic al reparării aeronavei în urma accidentului de la sol. Detaliile specifice privind incidentul, costurile de reparație sau procesul de luare a deciziei rămân nedivulgate.

Un incident similar a avut loc în 2021, în urma căruia aeronava B-2 afectată a fost transportată la unitatea Northrop Grumman din Palmdale, California, pentru reparații extinse.

Deși Forțele Aeriene americane nu au dezvăluit costul reparațiilor pentru acel caz particular, o evaluare inițială a sugerat că acesta ar fi de cel puțin 10,1 milioane de dolari.

Bombardierele B-2 Spirit, parte integrantă a triadei de descurajare nucleară a Americii, sunt renumite pentru capacitățile lor avansate de invizibilitate și versatilitatea operațională. Complexitatea avioanelor B-2, caracterizată de structurile lor compozite avansate și de acoperiri exterioare sensibile, contribuie la costurile ridicate asociate cu întreținerea și reparațiile.

Incidente minore, foarte scumpe

Chiar și incidentele minore se soldează adesea cu cheltuieli majore și provocări logistice. Este posibil ca acești factori să fi influențat decizia Forțelor Aeriene cu privire la bombardierul avariat.

Așa cum este descris în raportul Pentagonului din aprilie, se presupune că aeronava avariată „nu este rentabilă pentru reparații”. Acest lucru subliniază considerentele complexe care determină viabilitatea restaurării unor platforme atât de avansate.

În timp ce Forțele Aeriene se pregătesc să renunțe la B-2 avariat, rămân întrebări cu privire la implicațiile mai largi pentru flota B-2. Avionul B-2 va fi succedat în cele din urmă de cel mai avansat bombardier al SUA, B-21 Raider, care se află în prezent în faza de dezvoltare.

Cel mai costisitor accident din istoria Aviației SUA

Bombardierul B-2 Spirit (VIDEO JOS) se remarcă ca o emblemă a măiestriei tehnologice și a puterii militare americane. Cu toate acestea, chiar și cele mai avansate mașini nu sunt imune la defecțiuni, după cum a demonstrat infamul accident B-2 din 2008.

La 23 februarie 2008, B-2 Spirit se afla într-o misiune de rutină. După ce își încheiase stagiul de patru luni în Guam, B-2, cunoscut sub numele de „Spirit of Kansas”, urma să se întoarcă la baza sa de origine, la Baza Whiteman Air Force din Missouri. Cu peste 5.000 de ore de zbor acumulate, nu existau indicii de pericol iminent în timp ce se afla la decolare.

Cu toate acestea, B-2 Spirit a devenit incontrolabil în timpul decolării, ceea ce a dus la un rezultat catastrofal. În ciuda eforturilor piloților calificați de la cârmă, vârful aripilor aeronavei a intrat în contact cu solul, ceea ce a însemnat sfârșitul pentru „Spirit of Kansas”.

Neavând altă alternativă, ambii piloți au fost nevoiți să se ejecteze din bombardierul lovit cu doar câteva momente înainte ca acesta să fie cuprins de flăcări. Personalul bazei aeriene i-a recuperat rapid pe ambii piloți. Unul dintre piloți a suferit răni minore, în timp ce celălalt a suferit fracturi de compresie la nivelul coloanei vertebrale în urma procesului de ejectare, însă în cele din urmă s-a recuperat complet.

Epava aeronavei a ars timp de șase ore, iar bucăți din aeronavă au fost împrăștiate pe un câmp de peste patru hectare. Consecințele accidentului au dus la o povară financiară uluitoare.

Costul pierderii a fost estimat la suma uluitoare de 1,4 miliarde de dolari.

Related posts

Faimoasa „economie de război”, inventată de Emmanuel Macron, încă nu a văzut lumina zilei

econtext

Generalul Mark Milley: urmează lupte sângeroase în Ucraina

econtext

Ponta îl ameninţă cu moartea pe Băsescu: şapte ameninţări cu închisoarea, răpirea şi împuşcarea

Asaftei Bogdan

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

youth2015 wordsmatter2012 shesthefest wmxs888888 cemeterbaik kosip ojosverdesediciones cequelejourdoitalanuit impresionesmias vrdoorperu referencedrugstores cutepics gospelconnoisseur blesstube peveroweb randomoverload couleurfrance cemeqiuqiu msnsmileys mycoolpix