25.6 C
București
3 octombrie 2024
econtext.ro
ȘTIRI

SUA permit transferul de F-16 către Ucraina. Va trimte și România avioanele temute de Putin?

SUA permit transferul de F-16 către Ucraina. Va trimte și România avioanele temute de Putin? SUA au dat undă verde pentru Danemarca și Olanda pentru transferul avioanelor F-16 în Ucraina. Vor urma și alte țări ale colaiției.

SUA permit transferul de F-16 către Ucraina. Va trimte și România avioanele temute de Putin? Există o coaliție internațională care va oferi ucrainenilor avioane și instruire pe aceste avioane, printre care și România.

Antrenamentul este de așteptat să aibă loc fizic în Danemarca și România, potrivit WarZone.

SUA permit transferul de F-16 către Ucraina. Va trimte și România avioanele temute de Putin?
Unele forțe aeriene NATO din Europa sunt încă la început sau sunt pe cale să înceapă să opereze avioanele mai performante F-35, ce vor înlocui în cele din urmă F-16, dar deocamdată sunt necesare acolo și este puțin probabil să transfere din acestea Ucrainei.

SUA

Instruirea pe F-16 a avut un impuls serios în ultimele săptămâni, Regatul Unit, Olanda, Belgia și Danemarca oferindu-se să participe la program.

Marea Britanie nu este un operator F-16, dar se oferă să participe la instruire, în timp ce Belgia este dispusă să ofere tot antrenament, dar nu să transfere avioanele temute de președintele rus, care a avertizat că dotarea Ucrainei cu astfel de avioane de luptă este o escaladare extraordinară a conflictului și o practic o participare a țărilor NATO în război.

Scrisoarea secretarului de stat Antony Blinken către guvernele danez și olandez spune că aprobarea rapidă a SUA îi va ajuta pe ucraineni să profite din plin de noile capacități, de îndată ce primul grup de piloți își încheie pregătirea.

România ia 32 de aeronave F-16 din Norvegia și face demersuri pentru achiziția de F-35
Analiștii militari reclamă însă o lipsă de instructori occidentali disponibili pentru un program în forță.

„Pentru a antrena un pilot de luptă, ai nevoie și de piloți de luptă”, a declarat locotenent-colonelul olandez Mark van de Beek, purtător de cuvânt al Ministerului Apărării.

„Este scump și o capacitate pe care țările mai mici nu prea o au”, a declarat acesta, potrivit thedrive.com.

Norvegia și-a retras în totalitate flota de Viper datorită ritmului relativ rapid al livrărilor de F-35, ultimele fiind retrase la începutul anului 2022, fiind unul dintre cei mai mari clienți europeni pentru Joint Strike, cu o comandă de 52 de avioane.

În timp ce Norvegia a primit 74 de F-16 Viper, doar 56 dintre acestea au fost actualizate în cadrul programului MLU.

Dintre acestea, 32 de aeronave sunt transferate în România, unde vor înlocui MiG-21 LanceR din această țară, recent retrase.

Avioanele norvegiene sunt considerate pe scară largă printre cele mai bine întreținute F-16 din inventarul NATO și necesită foarte puține recondiționări înainte de livrare.

Operatorul F-16 din Europa de Est este România, care este și cea mai recentă țară din NATO care a achiziționat aceste avioane.

România și-a construit treptat flota de F-16, primind un lot de 12 avioane second-hand din stocurile portugheze, urmate de alte cinci din aceeași sursă și, în final, acceptând să cumpere 32 din Norvegia.

Cu flota românească de MiG-21 LanceR acum retrasă, F-16 este singurul avion de luptă operat de țară.

„Deși avioanele sunt vechi, acestea reprezintă echipamente noi și avansate pentru România, care ocupă o poziție strategică la frontiera NATO la Marea Neagră, precum și la granița cu Ucraina”, scrie War Zone.

De aceea, transferul unora dintre aceste avioane în Ucraina pare o posibilitate îndepărtată.

Însă România face demersuri să achiziționeze avioane F-35, achiziția de F-16 fiind o etapă intermediară către introducerea unei aeronave de generația a cincea.

Related posts

Ucraina străpunge cea mai mai dificilă linie de apărare a Rusiei

econtext

Cutremur de 7,1 grade pe Richter! Seism major în această dimineaţă

econtext

Biden se va întâlni cu Zelenski în Franța și la Summitul G7, în Italia. Ce vor discuta

econtext

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More