2 C
București
21 noiembrie 2024
econtext.ro
ȘTIRI

Războiul mărilor. China lansează portavionul de 80.000 tone. India construiește unul „nuclear”

Războiul mărilor este în plină desfășurare. China lansează al treilea portavion al său, cel mai mare, care are 80.000 tone. India cere ajutorul Franței pentru construcția unui portavion cu propulsie nucleară.

În contextul în care marina din china PLA începe testele pe mare ale celui de-al treilea portavion al său, Fujian, de 80.000 de tone, un fost șef al marinei indiene a propus ca India și Franța să colaboreze la construirea unui portavion cu propulsie nucleară de ultimă generație.

Războiul mărilor. China lansează portavionul de 80.000 tone. India construiește unul „nuclear”

Fujian este cea mai mare navă de război a Chinei. Lansată în iunie 2022, este primul superportavion al țării și primul portavion dezvoltat la nivel național echipat cu catapulte electromagnetice și dispozitive de oprire.

Fujian urmează după cele două portavioane în serviciu ale PLAN, Liaoning de tip 001 și Shandong de tip 002. Prima dintre aceste nave de război a fost achiziționată din Ucraina ca navă sovietică incompletă din clasa Kuznetsov, Varyag. Cel de-al doilea a fost construit în China, dar a urmat foarte îndeaproape designul lui Type 001.

În rest, Fujian pare să aibă dimensiuni aproximativ similare cu predecesorii săi PLAN, cu rapoarte despre o lungime a punții de zbor de aproximativ 1.040 picioare și o lățime de aproximativ 250 de picioare. Se preconizează că noul portavion va avea un deplasament mai mare decât navele de război anterioare, cu un deplasament complet încărcat de aproximativ 80.000 de tone, față de aproximativ 70.000 de tone pentru Liaoning și aproximativ 61.000 de tone pentru Shandong.

Între timp, J-15 își asumă, de asemenea, noi roluri, fiind de așteptat ca noul portavion să îmbarce și exemplare ale avionului de război electronic J-15D cu două locuri, care ar îndeplini foarte probabil un rol similar cu cel al EA-18G Growler din cadrul marinei americane.

Ce vrea India

Franța a început deja să lucreze la portavionul său cu propulsie nucleară de nouă generație pentru marina franceză, Porte-Avions Nouvelle Génération (PA-NG).

Amiralul indian Prakash susține că acesta este momentul potrivit pentru ca India să se alăture proiectului, iar Franța este pregătită să împărtășească tehnologia nucleară. El consideră că următorul portavion autohton al Indiei (IAC) ar trebui să fie mai avansat din punct de vedere tehnologic decât primul IAC INS Vikrant.

„Companiile franceze au început să lucreze și, în acest stadiu, este posibil ca India să colaboreze. Repetarea comenzii pentru INS Vikrant nu ar fi un mare pas înainte.

„Următorul portavion ar trebui să aibă o catapultă pentru o performanță mai bună din partea aeronavelor și propulsie nucleară pentru o rezistență nesfârșită”, a declarat amiralul Prakash pentru EurAsian Times. Dar, mai întâi, a spus el, guvernul trebuie să decidă dacă vrem să ne orientăm către următorul portavion.

INS Vikrant, o navă de război de 44.000 de tone (video jos), a fost introdusă în Marina indiană la 2 septembrie 2022, când premierul Narendra Modi a pus în funcțiune primul portavion autohton al Indiei, Indian Naval Ship (INS) Vikrant, la Cochin Shipyard Limited (CSL).

În afară de faptul că nu poate opera un număr mare de aeronave (INS Vikrant poate opera 18 avioane de luptă), portavionul autohton de 45.000 de tone al Indiei este, de asemenea, constrâns de o rază de acțiune și o putere limitate. Spre deosebire de propulsia convențională, propulsia nucleară oferă o putere mai mare și nelimitată portavioanelor. Bazele plutitoare cu propulsie nucleară devin mai agile și pot fi desfășurate pentru perioade extinse.

Related posts

Exclusiv! Judetele in care CE a sistat finantarea infrastructurii sunt controlate zdrobitor de catre USL

Asaftei Bogdan

De ce a atacat ISIS-K un teatru din Moscova și ce se știe despre această grupare. Explicațiile specialiștilor

econtext

Milano, prima mașină electrică semnată Alfa Romeo. Are și versiune Veloce, și 1.2 pe benzină

econtext

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More