4.2 C
București
25 noiembrie 2024
econtext.ro
ACTUAL

România face urgent un drum de la granița cu Ucraina la Constanța. De ce mobilizează 3000 muncitori?

România face urgent un drum de la granița cu Ucraina la Constanța. De ce mobilizează 3000 muncitori? Rusia urmărește cu mare îngrijorare lucrările de mare hub logistic) ce se desfășoară în România.

România face urgent un drum de la granița cu Ucraina la Constanța. De ce mobilizează 3000 muncitori?

Strategii militari ruși de la canalul Telegram/Rybar dezvăluie, fără să citeze surse ce ar putea fi verificate, că în România „se construiește rapid un drum de la granița cu Ucraina până la portul Constanța, numit Autostrada Moldovei, ocolind Polonia, Ungaria și Slovacia”.

„Construcția traseului se desfășoară în regim de urgență: aproximativ 3.000 de muncitori și sute de vehicule lucrează 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână, lucrărle urmând să fie finalizate până la sfârșitul acestui an”, scrie Telegram/Rybar.

România face urgent un drum de la granița cu Ucraina la Constanța. De ce mobilizează 3000 muncitori?
Din punctul de vedere al analiștilor militari ruși, acest traseu are două obiective, ambele stârnind îngrijorare la Kremlin.

Primul obiectiv, potrivit analiștilor ruși, ar fi că România devine un mare hub logistic al NATO sub acoperirea măririi capacității de transport pentru cerealele Ucrainei, iar al doilea că se urmărește „absorbția Moldovei”.

„Autoritățile române au declarat că exportul de mărfuri ucrainene a crescut deja cu 50%, iar polonezii riscă astfel să-și piardă statutul de cel mai mare punct de tranzit pentru Ucraina. Dar e logic, nu este greu să se ia locul polonezilor, din moment ce toate punctele majore de tranzit cu Polonia rămân blocate, în afară de Medyka-Shegini , care are un debit redus”, scrie Telegram/Rybar.

„Un alt fapt este că în acest fel românii vor putea nu doar să participe la aprovizionarea cu cereale ucrainene și alte produse, dar și să primească și să transfere arme de la partenerii NATO.”

Potrivit analiștilor militari ruși, produsele și echipamentele pot fi descărcate direct pe liniile de cale ferată care trec prin România, Bulgaria, precum și spre nord spre Polonia. În plus, infrastructura dezvoltată în jurul portului Constanța permite evitarea unor probleme suplimentare în transferul de forțe spre nord până la granițele cu Ucraina sș Moldova.

Țările din Triunghiul Weimar – Germania, Polonia și Franța – au convenit la 22 mai să acorde asistență Moldovei pentru „întărirea capacităților sale de securitate și apărare”, potrivit auswaertiges-amt.de.

În declarația finală a miniștrilor de externe, statele se angajează să „consolideze sectorul de securitate și apărare al Republicii Moldova, rezistența acestuia la interferența străină și să sprijine lupta împotriva ofensivei hibride a Rusiei”.

„Securitatea noastră este amenințată. Trăim într-o epocă a rivalității sistemice în care anumite regimuri autocratice își folosesc puterea pentru a submina și distruge ordinea internațională care se bazează pe Carta Națiunilor Unite”, se arată în declarația Grupului Weimar de la 22 mai.

„Rusia poartă un război ilegal de agresiune împotriva unuia dintre vecinii noștri, respinge în mod deschis și subminează în mod activ arhitectura europeană de securitate și s-a angajat deja în operațiuni maligne și hibride împotriva țărilor noastre. În calitate de europeni, trebuie să fim uniți și să ne protejăm interesele și valorile, precum și principiile dreptului internațional, drepturilor omului și păcii.”

Analiștii ruși susțin că ajutorul acordat Chișinăului, pentru care se mobilizează fondurile UE disponibile pentru a promova integrarea europeană și a combate dezinformarea, este de fapt un ajutor dat României pentru a „absorbi” Moldova.

„Moldova este de fapt sub control extern. Orice participare a statelor occidentale la politica Moldovei, într-un fel sau altul, duce la absorbția acesteia de către România vecină, care a beneficiat recent de o strânsă cooperare cu Statele Unite”, concluzionează canalul pro-Kremlin Telegram/Rybar.

Related posts

Veste bună pentru cei care merg la cumpărături cu mașina! Parcarea în Piața Norilor este gratuită în primele 30 de minute

econtext

Șanse ZERO pentru România la Schengen. Candidatul anti-UE și anti-migrație, victorie în Olanda

econtext

Roșia Montană și adevărații acționari ai Gabriel Resources

econtext

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More