150 de nave, gata de marele război în Marea Roșie. SUA au 50, Iranul 94, China, un detașament pe fundalul atacurilor Houthi, rebeli din Yemen susținuți de Iran, asupra navelor de marfă din apropierea strâmtorii Bab el-Mandeb.
150 de nave, gata de marele război în Marea Roșie. SUA au 50, Iranul 94, China, un detașament, o concentrare pe fondul atacurilor rebelilor Houthi din Yemen, susținuți de Iran.
Forțele navale americane și britanice au doborât marți 21 de drone și rachete trase de Houthi din Yemen către sudul Mării Roșii, au declarat Statele Unite.
150 de nave, gata de marele război în Marea Roșie. SUA au 50, Iranul 94, China, un detașament
Marea Britanie propune măsuri suplimentare pentru a proteja căile maritime internaționale.
Secretarul britanic al Apărării, Grant Shapps, a declarat că este cel mai mare atac din zonă al militanților până în prezent, iar războiul de trei luni dintre Israel și Hamas din Gaza se extinde în alte părți ale Orientului Mijlociu.
„Aceasta este o situație tensionantă în ceea ce privește acțiuni ulterioare ale Marii Britanii și ale partenerilor săi internaționali. Atenție la acest spațiu” , a subliniat Shapps, potrivit jpost.com.
Flota a V-a a SUA, care are sediul în regiunea Golfului, a desfășurat împreună cu Marea Britanie forțe navale pentru a proteja transportul maritim vital din Marea Roșie.
Există acum peste 50 de nave de luptă și auxiliare în regiune, ale Marinei SUA și ale Forțelor Maritime Combinate (CMF), un parteneriat regional multinațional format din 39 de țări aflate sub comanda americană.
Dintre acestea, 10 nave, conduse de portavionul cu propulsie nucleară USS Dwight D. Eisenhower, participă la Operațiunea Sentinel of Prosperity condusă de SUA, anunțată în decembrie, pentru a proteja transportul maritim.
Trei corvete israeliene din clasa Saar operează, de asemenea, în Marea Roșie.
Iranienii din zona strâmtorii Bab el-Mandeb sunt reprezentați de 94 de detașamente de nave de război și sunt susținuți de ambarcațiuni Houthi, al căror număr exact nu se cunoaște exact, potrivit canalului rusesc Telegram/Rybar.
În plus, în Golful Aden operează o formațiune a Marinei Chinei formată din două distrugătoare și o navă de aprovizionare.
Din noiembrie 2023, traficul prin strâmtoarea Bab el-Mandeb a scăzut cu 35%, navele de marfă fiind nevoite să caute alte rute și să ocolească Africa, ceea ce duce la costuri financiare suplimentare și timp în plus.
Ministerul chinez de Externe a declarat că autoritățile de la Beijing sunt gata „să coopereze cu toate părțile interesate” pentru a asigura navigația în Marea Roșie.
Navele chineze operează deja în Golful Aden, escortând transportoare de marfă prin strâmtoarea Bab El-Mandeb și înapoi.
Nu este vorba de o participare la Operațiunea Sentinel of Prosperity, condusă de SUA.
Un detașament de nave de război al Marinei Chinei a fost amplasat în Cornul Africii cu mult înainte ca atacurile Houthi să înceapă, ca parte a luptei împotriva pirateriei.