Autoritatea națională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit, miercuri seară, de la Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, două sesizări înregistrate pe parcursul zilei pe platforma proprie, care semnalau diverse aspecte cu privire la conturile de social media ale unora dintre candidaţii la alegerile prezidenţiale.
ANCOM nu poate face nimic
Autoritatea națională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii ANCOM a cerut platformelor sociale să trateze cu maximă prioritate sesizările transmise de către Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) în legătură cu acuzaţiile că în campania prezidenţială ar fi folosite reţele de troli. Reprezentanții autorității consideră că platformele online sunt exclusiv responsabile pentru analizarea sesizărilor.
Plaftormele online trebuie să analizeze sesizările
”În acest context, având în vedere rolul ANCOM de coordonator naţional al serviciilor digitale, precum şi afirmaţiile vehiculate în spaţiul public cu privire la eventuale acţiuni ce afectează integritatea alegerilor, ANCOM a tratat cu maximă celeritate sesizările primite şi a luat legătura cu Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), autoritatea responsabilă de buna desfăşurare a procesului electoral. AEP, care a primit, de asemenea, sesizările, le-a înaintat către platformele sociale vizate spre verificare. Totodată, ANCOM a solicitat platformelor sociale vizate tratarea cu maximă prioritate a sesizărilor transmise de către AEP şi va informa Comisia Europeană cu privire la sesizările primite în contextul procesului electoral. Platformele online sunt exclusiv responsabile pentru analizarea sesizărilor şi determinarea veridicităţii acestora”, au transmis reprezentanţii ANCOM.
Se pot depunde plângeri la ANCOM
Autoritatea națională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii supraveghează furnizorii de servicii intermediare, iar acestea sunt anumite servicii ale societăţii informaţionale, prestate în mod normal în schimbul unei remuneraţii, la distanţă, prin mijloace electronice şi la solicitarea individuală a beneficiarului serviciului, cum ar fi serviciile de simplă transmitere, stocare în cache sau găzduire. S-a mai precizat că ”pentru destinatarii serviciilor intermediare din România care consideră că furnizorii acestor servicii nu respectă obligaţiile prevăzute de Regulamentul privind serviciile digitale, există posibilitatea depunerii unei plângeri la ANCOM, fie în nume propriu, fie printr-un reprezentant”.
Plângerea poate fi depusă şi de către un organism, organizaţie sau asociaţie mandatată să reprezinte destinatarul în vederea exercitării drepturilor acestuia.