3.7 C
București
25 noiembrie 2024
econtext.ro
ȘTIRI

EXCLUSIV: Privatizarea CFR Marfa nu e incheiata! Donau-Finanz: Vom contesta privatizarea pana la Bruxelles, am demarat deja acest proces

Ieri, multe televiziuni prezentau “marele succes” obtinut de Guvernul Romaniei prin privatizarea companiei CFR Marfa. Reamintim, compania Grup Feroviar Roman (GFR), controlata de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost desemnata castigatoare la privatizarea CFR Marfa, pentru un pret de 202 milioane euro.

Prin achizitionarea pachetului de 51% din actiunile CFR Marfa, GFR va detine 70% din piata transportului feroviar din Romania. Piata de transport marfa pe calea ferata este de circa 50 de milioane de tone de marfa, iar ca valoare se ridica la circa 500 milioane euro.

Concentrare

Totusi, aceasta privatizare e departe de a se fi incheiat. Un prim semn de intrebare se ridica referitor la detinerea de 70%, care ar insemna deja concentrare si pozitie dominanta, ceea ce contravine legilor privind concurenta. Dar lovitura decisiva va veni din alta parte.

Compania austriaca Donau-Finanz, unul din participantii la licitatie, dar care s-a retras miercuri, a decis sa conteste rezultatul privatizarii. Reprezentantii companiei austriece au declarat, in exclusivitate pentru Econtext, ca vor contesta aceasta licitiatie.

 

IATA MINIINTERVIUL LUAT DE ECONTEXT LUI MICHAEL KRAUSMANAGING PARTNER AND CHIEF EXECUTIVE OFFICE IN CADRUL DONAUFINANZ:

Econtext: Cand v-ati retras din licitatie, ati declarat ca va rezervati posibilitatea unei eventuale contestari a licitatiei. Ati decis sa faceti contestatie?

Michael Kraus: Da, am decis acest lucru, iar acum evaluam toate optiunile pe care le avem pentru a contesta licitatia.

Econtext: Ce pasi veti urma, veti ajunge pana la institutiile europene?

Michael Kraus: Vom face o contestatie la Consiliul Concurentei din Romania, dar si la nivelul institutiilor europene. Am trimis deja o contestatie vanzatorului, intrucat nu a respectat cerintele licitatiei. Mai precis, oferta trimisa de GFR a inclus stipulari care nu erau permise in procedura de privatizare.

Econtext: Care au fost cauzele majore care au condus la decizia de a va retrage?

Michael Kraus: Motivul principal este corelat cu exigentele privind termenele, privind timpul. Pentru a trimite o oferta serioasa, sunt necesare evaluari, cercetari mai amanuntite, mai ales daca vanzatorul (n. red. – autoritatile romane) si viitorul proprietar doresc ca CFR Marfa sa fie asezata pe o baza solida in viitor.

https://econtext.ro/industrie/transporturi/exclusiv-privatizarea-cfr-marfa-nu-e-incheiata-donau-finanz-vom-contesta-privatizarea-pana-la-bruxelles-am-demarat-deja-acest-proces.html

Related posts

Ziua 693. Ucraina a eliminat 1.110 ruși și au distrus 24 de tancuri în 24 de ore

econtext

Timpul va juca în favoarea Ucrainei odată cu sosirea armelor și avioanelor de luptă, spune comandantul-șef al armatei ucrainene

econtext

Sova: Dorim sa reziliem contractul cu Bechtel. Romania nu mai are bani sa finanteze autostrada

Asaftei Bogdan

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More