Forțele aeriene americane au selectat firma JetZero pentru a dezvolta un avion demonstrativ în mărime naturală, cu un design neobișnuit care ar putea transforma modul în care armata își construiește avioanele cisternă și de marfă.
Forțele aeriene americane se pregătesc de război. Investiția în Blended Wing Body reflectă interesul Forțelor Aeriene pentru avioane care pot transporta încărcături utile mai mari mai departe, utilizând mai puțin combustibil și o gamă mai largă de instalații, despre care serviciul spune că va avea nevoie pentru a câștiga un război cu China în Pacific.
Designul îmbină aripile și fuselajul, „scăzând rezistența aerodinamică cu cel puțin 30% și oferind o portanță suplimentară”, a declarat Forțele Aeriene într-un comunicat. Această eficiență sporită va permite o rază de acțiune extinsă, mai mult timp de staționare și o eficiență sporită a livrării încărcăturii utile, care sunt „vitale pentru atenuarea riscurilor logistice”.
Forțele aeriene americane se pregătesc pentru un potențial război
Deși designul există de zeci de ani, acesta nu a fost adoptat pe scară largă, dar progresele recente în materie de design, materiale și fabricație au făcut posibilă producția pe scară largă. Cea mai recentă investiție are ca scop dezvoltarea în continuare a designului și evaluarea capacităților sale și a modului de încorporare a acestuia în viitoarele aeronave.
În cadrul contractului, Pentagonul va furniza 235 de milioane de dolari în următorii patru ani, care vor fi cuplate cu investiții private „pentru a duce la bun sfârșit demonstrația la scară largă”, a declarat Tom O’Leary, cofondator și director executiv al JetZero, în cadrul evenimentului. Obiectivul a fost un prim zbor până în 2027.
Forțele aeriene americane sunt cel mai mare utilizator de combustibil
Forțele aeriene sunt cel mai mare utilizator de combustibil pentru avioane cu reacție din armata americană, iar avioanele sale cisternă și de marfă sunt responsabile pentru aproximativ 60% din acest consum anual. Serviciul este interesat de eficiența sporită a combustibilului oferită de aeronavele Blended Wing Body – JetZero spune că designul său „reduce la jumătate consumul de combustibil și emisiile” – iar Kendall și alți oficiali au promovat acest lucru în cadrul evenimentului.
Un demonstrator în mărime naturală va permite Forțelor Aeriene să evalueze capacitatea unei aeronave Blended Wing Body de a utiliza piste mai scurte, un element central al conceptului Agile Combat Employment (ACE) al serviciului, care presupune dispersarea în avanposturi mai mici și mai puțin dezvoltate pentru a evita ca armele cu rază lungă de acțiune ale Chinei să vizeze bazele majore.
Generalul-maior Albert Miller, director de strategie, planuri, cerințe și programe pentru Comandamentul Mobilității Aeriene, care supraveghează flotele de avioane cisternă și cargo ale serviciului, a avertizat împotriva „stabilirii unor legături directe” între contractul Blended Wing și programele NGAS și NGAL, dar a numit demonstratorul „un prototip din care vom învăța”.
JetZero a dezvăluit deja un proiect Blended Wing despre care compania spune că va oferi un avion comercial de linie de nivel mediu care este mai eficient decât avioanele pe care încearcă să le înlocuiască.
Industria comercială, inclusiv companiile aeriene de pasageri și companiile de transport aerian de marfă, ar putea beneficia de pe urma dezvoltării acestei tehnologii prin creșterea spațiului în cabină și reducerea costurilor de combustibil.
Kathleen Hicks, adjunctul secretarului apărării, a declarat joi că acest contract este „o etapă importantă în dezvoltarea unei tehnologii cu potențial de transformare” și că succesul său va fi o veste bună pentru departament, pentru luptătorii noștri, pentru industria aerospațială americană și pentru contribuabilul american. Sursa: businessinsider.com