3.7 C
București
24 noiembrie 2024
econtext.ro
ȘTIRI

Imaginile groazei din avionul Londra-Singapore, în momentul incidentului. Cum apar turbulențele atât de grave

Un pasager a murit, iar alți 30 au fost răniți după ce un zbor Singapore Airlines, de la Londra la Singapore, a fost lovit turbulențe severe. Peste 200 de pasageri au trăit momente groaznice la bordul aeronavei.

Avionul Boeing 777-300ER cu destinația Singapore a fost deviat marți, 21 mai 2024, spre Bangkok în urma incidentului, aterizând de urgență la ora locală 15:45 cu aproximativ 211 pasageri și 18 membri ai echipajului la bord.

Singapore Airlines a precizat că 31 de persoane aflate la bord au fost transportate la spital. Compania aeriană a transmis condoleanțe familiei persoanei decedate, al cărei nume nu a fost pentru moment dezvăluit.

„Suntem profund întristați de acest incident. Ne angajăm să oferim tot sprijinul și asistența necesară pasagerilor și membrilor echipajului, care se aflau la bordul SQ321, precum și familiilor. Cele mai profunde condoleanțe familiei pasagerului care a decedat. Un zbor de ajutor cu 143 de pasageri și membri ai echipajului SQ321, care au putut călători, a sosit în Singapore în această dimineață la ora 05:05 (ora Singapore).Alți 79 de pasageri și șase membri ai echipajului de la SQ321 rămân în Bangkok. Aceasta îi include pe cei care primesc îngrijiri medicale, precum și pe membrii familiei lor și pe cei dragi care se aflau în zbor”, a transmis CEO-ul Singapore Airlines, Goh Choon Phong.

Ce sunt turbulențele și cât sunt de frecvente?

Potrivit reuters, turbulențele sau „golul de aer” pot avea multe cauze. Principala cauză o reprezintă fenomenele meteorologice instabile, care declanșează furtunile.

De exemplu, „turbulența aerului-limită” este un vârtej brusc și sever, care provoacă lovituri violente unui avion, chiar și acolo unde nu există nori, potrivit Administrației Federale a Aviației. Astfel de goluri de aer pot apărea fără avertisment și sunt greu de prezis.

Singapore

Profesorul Mark Prosser, de la Universitatea din Reading, a spus că incidentul de marți a implicat cel mai probabil „turbulențe legate de furtună”, dar a subliniat că „este prea devreme pentru a fi sigur”.

Incidentele legate de turbulențe sunt frecvente, conform unui studiu din 2021 al Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA. Practic, din 2009 până în 2018, turbulențele au reprezentat mai mult de o treime din evenimentele raportate.

3

Cu toate acestea, turbulențele fatale în călătoriile aeriene sunt extrem de rare.

„Este un eveniment foarte neobișnuit și rar. În urmă cu 25 de ani un pasager a mai fost ucis de turbulențele unui avion comercial”, a declarat Paul Hayes, director de siguranță la grupul de date aviatice Cirium Ascend din Marea Britanie.

Potrivit sursei citate, ultimul accident fatal legat de turbulențe din baza de date Cirium a implicat un Boeing 747 United Airlines în 1997.

Turbulențele și schimbările climatice

Un raport al Universității din Reading, din 2023, arată că turbulențele s-ar putea agrava odată cu schimbările climatice.

„Ultimele noastre previziuni viitoare indică o dublare sau o triplare a turbulențelor severe în fluxurile cu jet în următoarele decenii, în cazul în care clima va continua să se schimbe așa cum ne așteptăm. (…)Este prea devreme, însă, pentru a da vina definitiv asupra schimbărilor climatice pentru recentele creșteri aparente ale turbulențelor”, a spus profesorul Paul Williams, unul dintre autorii studiului respectiv.

Related posts

Dezvăluirile unui general rus, despre pierderile în Ucraina. Cenzurat de Kremlin

econtext

Rusia își echipează submarinele nucleare cu rachete hipersonice Zircon

econtext

Iranul „încarcă” artileria lui Putin cu 400 rachete balistice Zolfaghar pentru a ucide în Ucraina

econtext

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More