China a inaugurat zilele trecute cel mai lung pod din lume peste apa. Constructia, care face legatura intre orasul Qingdao si districtul Huangdao, a fost finalizata in doar patru ani. Podul are o lungime de 42 de kilometri.
Tot zilele trecute, Romania a dat in functiune un pod, dar care nu traverseaza nici o apa. Este vorba despre pasajul Basarab, construit dupa ani de amanari. Podul Basarab are aproape 2 kilometri, din care – pasajul – are o lungime de 1.450 de metri.
Podul chinezilor a fost finalizat in patru ani, iar la constructia sa s-au folosit 450.000 de tone de otel si 2,3 milioane de metri cubi de beton. Podul romanesc a fost terminat in circa sase ani de zile.
Dupa toate aceste detalii tehnice, apare o diferenta surprinzatoare: podul chinezilor a costat 1,6 miliarde de euro, potrivit agentiei de presa Xinhua. In schimb, podul romanilor a costat 204 de milioane de euro, fara valoarea expropierilor, care s-a cifrat la circa 25 de milioane de euro.
Lungime
Iar aici apare un mare semn de intrebare!
Pe lungime rezulta urmatoarele cifre: podul chinezilor a costat 38 de milioane de euro pe kilometru, in timp ce podul romanilor a costat 100 de milioane de euro pe kilometru.
Ceea ce inseamna ca podul nostru a fost de aproape trei ori mai scump! Iar podul chinezilor a fost construit si peste apa, ceea ce ar implica si costuri mai mari!
Astfel, dincolo de entuzismul de rigoare, persista o intrebare majora: de ce podul nostru a fost atat de scump, de ce costurile pe kilometru au fost mai mari chiar si fata de cel mai mare pod din lume?
https://econtext.ro/economie/constructii/podul-basarab-a-fost-de-trei-ori-mai-scump-decat-cel-mai-lung-pod-din-lume-inaugurat-zilele-trecute-in-china.html