Radu Mihaiu a declarat că și în Sectorul 2 din București există stații GPL care funcționează fără autorizații. Primarul Sectorului 2 a prezentat un raport referitor la situația stațiilor GPL din sector, concluzionând: „Mi-ar fi plăcut să pot spune că stăm bine. Nu stăm bine”.
Raportul privind stațiile GPL din sectorul 2.
Am promis că-l fac public și, iată, mă țin de cuvânt. Evident, acest raport a fost deja transmis către toate instituțiile relevante, care trebuie sa ia măsuri.
Mi-ar fi plăcut să pot spune că stăm bine.
Nu stăm bine.
Alții ar fi spus, poate, că e responsabilitatea altcuiva.
Și este, în mare parte, a afirmat primarul Sectorului 2 într-o postare pe Facebook.
Radu Mihaiu subliniază că Primăria nu are competența de a închide stațiile care nu dețin autorizație de securitate la incendiu, situație în care se află 3 astfel de stații. În aceste cazuri, responsabilitatea pentru luarea măsurilor revine Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU).
De asemenea, 2 stații GPL nu dispun de analiza necesară pentru protecția împotriva exploziilor. În această situație, din nou, Primăria Sectorului 2 nu poate interveni, ci este ISU cel care poate lua măsuri. De asemenea, una dintre stațiile GPL nu are autorizație de la ISCIR.
Primarul Sectorului 2 precizează că a notificat instituțiile responsabile cu privire la toate aceste probleme, astfel încât să fie luate măsuri adecvate.
Dar avem și noi responsabilitatea noastră.
Sunt 2 stații fără autorizație de mediu, cărora le-am suspendat deja activitatea și au fost evacuate. Sunt și stații fără autorizație de construire, unele mutate succesiv de proprietari, să nu le mai dăm de urmă. Am pornit procedurile pentru desființare, declară Radu Mihaiu.
Mihaiu a menționat că, din fericire, în Sectorul 2 nu s-a înregistrat niciun incident până în prezent. Cu toate acestea, el subliniază că aceste controale trebuie să aibă ca scop prevenirea catastrofelor și nu să fie efectuate după tragedii, precum cea de la Crevedia.
Dar, pe lângă măsurile punctuale, de acum, trebuie să regândim și regulamentul după care funcționează Poliția Locală.
De câteva luni, avem o nouă conducere la Poliția Locală, conducere cu experiență, dorință și putere de muncă.
Vom face împreună un regulament de organizare și funcționare care să ducă și mai mulți agenți în stradă și care să se asigure că regulile sunt respectate de toată lumea. Care să se asigure că verificările se fac după un plan stabilit din timp, nu doar după accidente nefericite, a concluzionat edilul.