Turcia construiește al doilea portavion. Va putea controla Marea Neagră și Mediterana. În noiembrie 2021, în timpul unei vizite a premierului spaniol, Pedro Sanchez, la Ankara, președintele turc a declarat că va spori cooperarea militară cu Spania, ceea ce a pus în practică.
Turcia construiește al doilea portavion. Va putea controla Marea Neagră și Mediterana. Recep Tayyip Erdogan a menționat construirea unui „portavion ” mai impunător decât TCG Anadolu, precum și a unui submarin, dezvoltat din S-80 proiectat de compania spaniolă Navantia.
Punerea în funcțiune a portavionului TCG Anadolu a fost programată inițial pentru 2021, iar costul estimat al navei, conform specificațiilor finale, a fost declarat ca fiind de 1 miliard de dolari în 2015.
TCG a costat un miliard de dolari
Va putea controla Marea Neagră și Mediterana, unde are interese majore de exploatare a resurselor de petrol și gaze, fiind adesea în conflict cu țări riverane.
Turcia construiește al doilea portavion. Va putea controla Marea Neagră și Mediterana
Recent, Sanchez a asigurat că relațiile dintre cele două țări sunt „deja intense” și vor continua să se dezvolte, iar Madridul va sprijini aderarea Ankarei la Uniunea Europeană [UE].
În cadrul unui discurs cu ocazia centenarului Republicii Turcia, Erdogan a afirmat că un acord privind construirea unui al doilea „portavion” cu Spania este aproape.
„Vom încheia un nou acord cu Spania pentru a oferi țării noastre o versiune îmbunătățită a navei TCG Anadolu și pentru a crește numărul portavioanelor noastre la două”, a declarat președintele turc.
„Nicio putere imperialistă nu va putea împiedica Republica Turcă să urmeze calea spre fericire, succes și victorie”, a promis acesta.
Alături de partenerul său turc SEDEF, Navantia este pregătită să răspundă nevoilor Ankarei.
În februarie anul trecut, într-un interviu acordat Defence Turkey, de Jorge Garcia Monendero, directorul de vânzări internaționale, producătorul spaniol a spus că „așteaptă cu nerăbdare oportunități viitoare”, cum ar fi posibila construcție a unei nave soră a TCG Anadolu.
Intenția inițială era să fie construită o navă de asalt amfibie ce ar putea transporta avioane de vânătoare F-35B, cu decolare scurtă și aterizare verticală.
TCG Anadolu a fost admis oficial în serviciul activ în cadrul forțelor navale turce ca portavion „transportator de drone”, însă cele două tipuri de sisteme pe care ar trebui să le găzduiască – TB-3 și Kızılelma – sunt încă în curs de dezvoltare.
TCG Anadolu a fost proiectat după planurile navei de asalt amfibie Juan Carlos I, construită de Navantia în anii 2000 pentru Marina Spaniolă.
Cu o deplasare de 27.000 de tone, 231 de metri lungime și 32 de metri lățime, are și capacitatea de a transporta echivalentul unui batalion folosind patru ambarcațiuni de debarcare.
În viitor, ar putea transporta și o versiune a aeronavei de atac ușor Hurjet, dezvoltată ca parte a unui proiect condus de Turkish Aerospace Industries [TAI].