2 C
București
21 noiembrie 2024
econtext.ro
ȘTIRI

1.000 avioane comericale de linie bruiate de Rusia, inclusiv deasupra României. Ce riscă pasagerii?

1.000 avioane comericale bruiate de Rusia, inclusiv deasupra României și Mării Negre. Ce riscă pasagerii? Experții spun că riscurile sunt destulde kci, dar agresivitatea Rusiei îngrijorează tot mai mult.

Rusia provoacă perturbări ale sistemelor de navigație prin satelit care afectează mii de zboruri civile, spun experții în aviație.

Marea Baltică, Marea Neagră și estul Mării Mediterane – regiunile în care armata rusă a fost cea mai activă – au înregistrat o creștere a numărului de perturbări ale Sistemului Global de Poziționare (GPS).

Astfel, aeronavele nu au mai putut recepționa semnale GPS.

În martie, un avion RAF care îl transporta pe secretarul apărării Grant Shapps a avut semnalul GPS bruiat în timp ce zbura în apropierea teritoriului rusesc.

Perturbarea persistentă a determinat compania de pavilion finlandeză Finnair să suspende timp de o lună zborurile zilnice către al doilea oraș ca mărime din Estonia, Tartu, după ce două dintre aeronavele sale au fost nevoite să se întoarcă la Helsinki din cauza interferențelor GPS.

Aeroportul Tartu se bazează exclusiv pe GPS, spre deosebire de majoritatea aeroporturilor mai mari, care dispun de sisteme de navigație alternative care permit aeronavelor să aterizeze chiar dacă semnalul este pierdut.

1.000 avioane comericale bruiate de Rusia, inclusiv deasupra României. Ce riscă pasagerii?
Juho Sinkkonen, vicepreședintele Finnair pentru operațiuni de zbor, a declarat pentru BBC că aeronavele lor se confruntă zilnic cu această problemă.

„Piloții raportează cazurile în mod activ, iar noi primim peste 100 de rapoarte pe lună”, a spus el, arată BBC

Ce riscuri sunt?

Cu toate acestea, dl Sinkkonen a declarat că interferențele GPS sunt în principal o neplăcere și prezintă puține riscuri.

Acest lucru se datorează faptului că, în timp ce o aeronavă se află în zbor – adică înainte de a se apropia și de a ateriza pe un aeroport – aceasta poate utiliza în mod normal alte sisteme de navigație, astfel încât pierderea conexiunii la GPS nu reprezintă o amenințare imediată la adresa siguranței sale.

Potrivit lui Cyrille Rosay, expert principal în securitate cibernetică la Agenția pentru Siguranța Aviației din Uniunea Europeană (EASA), deși problema exista înainte de invazia rusă în Ucraina din februarie 2022, aceasta se agravează.

EASA înregistrează acum „câteva mii de incidente” pe an, a declarat dl Rosay.

Related posts

Romania nu stie sa se imbogateasca: Suntem pe ultimul loc in UE la dezvoltarea afacerilor care aduc cei mai multi bani

Asaftei Bogdan

Serviciile secrete: Rusia dublează trupele la granița cu NATO. Nu va ezita să atace Alianța

econtext

Cinci moduri în care invazia rusă în Ucraina a transformat mentalitatea armatelor asupra războiului

econtext

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More