Se fură ca în codru în magazine din Germania. Deşi situaţia economică în această ţară este net superioară restul statelor din Europa, retailerii germani au pierdut 3,7 miliarde de euro din 2022.
În Germania, furtul de alimente din magazine e la ordinea zilei, ca dovadă că a dispărut marfă de miliarde. Nicăieri nu este inflația mai vizibilă ca în supermarketuri. Una din cauze este că există tot mai multe furturi. Iar furturile nu sunt doar din vina clienților. Iar câteva statistici care arată dimensiunile uriașe ale acestui fenomen.
În Germania se fură din magazine ca în codru
Retailerii germani pierd 3,7 miliarde de euro din anul 2022 din cauza furturilor. Cu 15 la sută mai mult decât în 2021. Cu toate acestea, nimeni nu vrea să vorbească despre asta. Fie că este vorba de Edeka, Rewe, Aldi sau Lidl, nimeni nu comentează subiectul.
Şi nu doar în Germania este acest fenomen, în întreaga Europă, furturile de alimente sunt la ordinea zilei. În Franța și în Marea Britanie, untul, brânza și carnea sunt uneori securizate cu un cip. O procedură care este mai cunoscută din magazinele de îmbrăcăminte.
Există o legătură între inflație și furturi
Potrivit raportului, în 2022 s-au înregistrat 345.000 de furturi din magazine. Cu 34,3% mai mult decât în 2021. Dar acesta este doar vârful aisbergului.
„Avem un număr uriaș de cazuri neraportate. Cel mult 1,5 la sută din toate furturile sunt detectate. Asta înseamnă peste 20 de milioane de furturi pe an”, spune Horst.
În supermarketuri, magazinele de bricolaj, magazinele de îmbrăcăminte etc. din Germania, în 2022 au fost înregistrate în total cu 15 la sută mai multe furturi decât în 2021.
„Ne întrebăm, de asemenea, cine este responsabil pentru diferența de inventar. Pentru că doar jumătate din el poate fi explicat prin furturile clienților”, explică un specialist.
Există 20 la sută din furturi ale angajaților. Alte 20 de procente lipsesc din cauza unor erori de organizare, de exemplu, din cauza deteriorării alimentelor. Ultimele zece procente se datorează furturilor comise de către personalul de serviciu extern – adică personalul de curățenie și persoanele care aprovizionează rafturile – și de către furnizori.”
Cele mai furate articole din magazine
Potrivit EHI, printre cele mai populare articole de furt se numără bateriile reîncărcabile, lămpile LED, lamele de ras, băuturile spirtoase, alimentele pentru copii, cafeaua, cosmeticele decorative și de îngrijire și tutunul. Bineînțeles, lanțurile de magazine știu și ele acest lucru – deși nu le place să vorbească despre asta.
În 2022, comercianții cu amănuntul au cheltuit 1,45 miliarde de euro pentru măsuri de prevenire, cum ar fi supravegherea articolelor, supravegherea prin camere de luat vederi sau misiuni de detectivi. Potrivit EHI, aproape fiecare a șasea companie și-a mărit cheltuielile.