20 C
București
29 aprilie 2024
econtext.ro
BANII NOȘTRI

Guvernul și-a propus realizarea unui proiect de tren metropolitan în Capitală

Guvernul şi-a propus realizarea unui proiect de tren metropolitan în Capitală, care presupune extinderea magistralelor de metrou până la nivelul centurii oraşului, a declarat, luni, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

„Mi-am propus să abordăm un proiect de anvergură pentru Bucureşti, trenul metropolitan, un concept integrat care să includă partea de infrastructură feroviară şi trenurile, cât şi corelarea celelalte mijloace de transport. Acest demers presupune extinderea magistralelor de metrou până la nivelul centurii Capitalei, sincronizarea cu operatorii rutieri, totul finanţat din fonduri UE. Este un plan ambiţios, de durată, care trebuie pus în practică cât mai repede. Fără viziune de ansamblu, riscăm să avem în continuare proiecte de tip insulă şi nu de tip reţea interconectată”, a mai spus ministrul.

El a participat luni, alături de preşedintele Klaus Iohannis şi premierul Ludovic Orban, la o deplasare-test cu trenul pe conexiunea feroviară Gara de Nord – Aeroportul ”Henri Coandă”.

„Un alt proiect de infrastructură de transport este foarte aproape de a fi dat în funcţiune. Conexiunea pe calea ferată între Aeroportul Otopeni şi Gara de Nord, cu cei 7,8 km de cale ferată modernizată, dublă, între Mogoşoaia şi Baloteşti şi racordul de aproximativ 3 km, primul tronson de cale ferată construit de la zero din 1984 până astăzi, reprezintă un obiectiv de investiţii pentru care s-a muncit mult”, a spus Bode.

Potrivit acestuia, în contextul în care Campionatul European de Fotbal a fost amânat, proiectul a fost îmbunătăţit faţă de varianta originală cu alte două obiective: punctul de oprire din zona patinoarului şi un pasaj semiacoperit de acces în aerogară.

„Suntem în perioada de probe tehnologice necesare punerii în trafic în siguranţă a acestei investiţii, compuse din două proiecte feroviare complexe, în valoare de 463 de milioane de lei. Am setat ca obiectiv ca, începând cu 12 decembrie 2020, odată cu noul mers al trenurilor, călătorii să poată circula pe această rută, pe cei 19,5 kilometri, în aproximativ 17 minute”, a continuat ministrul.

El a arătat că Bucureştiul avea nevoie de acest proiect, chiar dacă a fost impus de împrejurări, în contextul în care în această vară ar fi trebuit să aibă loc competiţia europeană de fotbal.

„Această conexiune trebuia realizată chiar dacă nu eram constrânşi de împrejurări, pentru că a trecut mult prea mult timp de când Bucureştiul nu are o legătură feroviară între principala poartă de intrare în ţară şi Gara de Nord. Trebuie să gândim proiecte integrate de transport, pentru că mobilitatea cetăţenilor în secolul al XXI-lea, în marile oraşe, presupune dezvoltarea unei reţele de transport intermodale”, a precizat ministrul Transporturilor.

În curând, aeroportul va fi conectat la reţeaua de metrou M6, la autostrada Bucureşti-Ploieşti şi la centura Bucureşti.

Un singur tren va duce călătorii din Gara de Nord la Aeroportul Otopeni, iar intervalul de succedare va fi de 50 de minute, în prima fază, potrivit directorului general al CFR Călători, Dan Costescu.

Related posts

DRAMATIC: doar unul din doi romani reuseste sa-si plateasca intretinerea la timp. VEZI si cati patroni, someri, salariati, fermieri isi pot achita intretinerea la termen

Asaftei Bogdan

NOUA HARTA A SALARIILOR: La cat vor ajunge salariile in acest an. Vezi care sunt judetele in care angajatii ar trebui sa ceara mariri de salarii

Asaftei Bogdan

TOPUL SCUMPIRILOR DIN 2013. Vezi care sunt produsele care se scumpesc de mai multe ori in acest an

Asaftei Bogdan

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

youth2015 wordsmatter2012 shesthefest wmxs888888 cemeterbaik kosip ojosverdesediciones cequelejourdoitalanuit impresionesmias vrdoorperu referencedrugstores cutepics gospelconnoisseur blesstube peveroweb randomoverload couleurfrance cemeqiuqiu msnsmileys mycoolpix