Judetele in care Comisia Europeana (CE) a decis sa intrerupa platile pentru proiectele de infrastructura sunt controlate majoritar de catre Uniunea Social-Liberala (USL).
Reamintim, CE a declarat astazi sa intrerupa finantarea pentru patru proiecte rutiere din trei judete, acestea fiind Teleorman, Buzau si Ilfov. Iar cei care dirijeaza fondurile din aceste judete sunt sunt consilierii judeteni, care apartin, in marea majoritate USL.
Consilii judetene
Astfel, in Consiliul Judetean din Buzau sunt 32 de consilieri, din care 12 apartin PSD, 11 fac parte din PDL, iar 9 sunt membri ai PNL.
Rezulta ca USL are 21 de consilieri din 32, adica o majoritate de 65%.
De asemenea, in Consiliul Judetean din Teleorman sunt tot 32 de consilieri. Din acestia, 18 sunt membri PSD, 8 provin de la PNL si 8 de la PDL. Astfel, USL are 26 de consilieri din 32, ceea ce inseamna o majoritate de peste 80%.
In plus, Consiliul Judetean din Ilfov are 30 de consilieri, 11 sunt de la PSD, 10 de la PNL, respectiv, 9 de la PDL. Impreuna, PSD si PNL au 21 din cei 30 de consilieri, ceea ce echivaleaza cu o majoritate confortabila, de 70%.
Baroni locali
Un alt fapt interesant ar fi si identificarea celor care au cea mai mare putere din aceste judete, cei denumiti ‘baroni locali’. La mijlocul lunii aprilie, Econtext a realizat o analiza a baronilor locali din fiecare judet al Romaniei.
Din monitorizarea a zeci de publicatii, a rezultat o lista de 65 de baroni locali (Aceasta lista poate fi consultata aici.). Iar in cele trei judete in care au fost suspendate finantarile proiectelorrutiere regasim urmatorii baroni locali:
- Ilfov
Cristache Radulescu, presedinte Consiliu Judetean Ilfov din partea PDL, Gheorghe Pistol, consilier judetean Ilfov din partea PDL si Bebe Ivanovici, fost presedinte CJ Ilfov, fost membru PSD, acum membru PRM Ilfov.
- Buzau
Victor Mocanu, presedinte CJ Buzau din partea PSD si Constantin Boscodeala, primarul Buzaului, tot din partea PSD.
- Teleorman
Liviu Dragnea, presedintele CJ Teleorman din partea PSD, respectiv, Teodor Nitulescu, prefect, membru PC.
Intreruperea finantarii de catre Comisia Europeana – scurt istoric
Comisia Europeana (CE) a intrerupt platile pentru infrastructura de transport din Romania din cauza deficientelor constatate. In plus, CE a cerut autoritatilor de la Bucuresti sa verifice toate contractele de lucrari incheiate pe domeniul intrastructurii de transport.
Aceste proiecte fac parte din Axa 2 a Programului Operational Regional (POR), intitulata ‘Imbunatatirea infrastructurii regionale si locale de transport’.
Decizia institutiei europene a fost prezentata intr-un raport preliminar, realizat de o misiune de control a CE, care a verificat aceste contracte in perioada 28 martie – 1 aprilie 2011.
Cele patru proiecte
In acest raport au verificate mai multe proiecte rutiere, respectiv, (1) reabilitarea DJ 701 limita jud. Dambovita-Gratia-Poeni-Silistea-Scurtu Mare-Slavesti-Ciolanesti-Zambreasca-Dobrotesti, beneficiar CJ Teleorman, (2) reabilitarea DJ 506 Cervenia-Vitanesti-Babaita, beneficiar CJ Teleorman, (3) modernizarea sistem rutier pe DJ 101B, DN 1 Snagov- Gruiu, beneficiar CJ Ilfov si (4) modernizarea infrastructurii de acces la zonele turistice cu potential demonstrat ale judetului Buzau, beneficiar Parteneriat UAT CJ Buzau- UAT Comuna Mereni.