5 octombrie 2024
econtext.ro
ȘTIRI

EXCLUSIV Dedeman va deschide în august al treilea magazin în București și al 38-lea din rețea. Vezi în ce cartier!

Dedeman, liderul pieței de bricolaj și materiale de construcții, va anunța peste puțin timp cea mai importantă mutare a sa din ultimii ani, și anume deschiderea celui de-al treilea magazin în București, respectiv al 38-lea magazin din rețea, potrivit informațiilor obținute de Econtext de la președintele Dedeman, Dragoș Pavăl.

“Următorul magazin pe care îl vom deschide va fi în București, la sfârșitul lunii august, fiind al treilea magazin Dedeman din Capitală. Este o deschidere pe care ne-o doream foarte mult, pentru care am așteptat ceva timp”, a declarat, pentru Econtext, Dragoș Pavăl, președintele Dedeman.

În București, Dedeman are deja două magazine: unul în sectorul 5, pe Șoseaua Giurgiului, care este primul magazin deschis în Capitală și cel care a consemnat startul ascensiunii impresionante a Dedeman, și altul în sectorul 6, pe Valea Cascadelor.

Deschiderea unui nou magazin în București era dorită și planificată de Dedeman chiar pentru anul 2013, dar procedurile tehnice și juridice pentru achiziția terenului total liber de sarcini și cu toate avizele de construcție au întârziat această mutare. Practic, principalul impediment în calea dezvoltării Dedeman în special în București îl reprezintă analiza dificilă a proprietarilor istorici ai terenului/terenurilor, mergându-se cu sute de ani în urmă pe acest fir, pentru a se elimina riscul apariției vreunui moștenitor surpriză

În acest fel, prioritatea zero a Dedeman pentru 2014 era și este deschiderea a două noi magazine în București, planurile vizând inițial sectoarele 1 și 3.

Până la urmă, Dedeman va deschide al treilea magazin din București în sectorul 2, în Colentina, a confirmat Dragoș Pavăl pentru Econtext.

Dedeman în cifre

Odată cu deschiderea noului magazin din București, Dedeman ajunge la o rețea de 38 de magazine, cu o suprafață totală de aproape 400.000 mp și la o cotă de circa 7.000 angajați.

Noul magazin din București este al doilea deschis în acest an, după cel din Sibiu, dintr-un total de 4-5 magazine programate pe întreg anul.

Pentru 2014, Dedeman are programate investiții de 60-65 milioane euro, aproape același nivel din 2013.

În 2013, pe fondul oportunităților apărute în privința terenurilor, Dedeman a deschis un număr record de magazine – 6, ceea ce a dus nivelul investițiilor la un maxim absolut, de 68 milioane euro.

Piața de bricolaj, dominată autoritar de Dedeman

Dedeman este liderul detașat al pieței de bricolaj și materiale de construcții, cu o cotă de circa o treime dintr-o piață estimată la circa 1,8 miliarde euro. Dedeman a reușit să încheie anul 2013 cu vânzări de 606 milioane euro, în creștere cu 11% față de 2012.

Podiumul pieței de bricolaj este completat de alte două companii românești, Arabesque și Ambient, dar clasate la mare distanță în urma Dedeman. Arabesque a încheiat anul trecut cu afaceri de 339 milioane euro, în timp ce Ambient a avut vânzări de 142 milioane euro.

Piața DiY (Do-it-Youself) din România este disputată și de alți jucători străini precum turcii de la Search Chemicals (care au cumpărat Praktiker România, al patrulea mare jucător de pe piață), nemții de la Hornbach, britanicii de la Kingfisher (care au cumpărat magazinele francezilor de la Bricostore și activează pe piața locală sub brandul BricoDepot), francezii de la Leroy Merlin (care tocmai au cumpărat 15 magazine Baumax), precum și grecii de la Jumbo (care vor anunța în curând preluarea magazinelor OBI).

Potrivit estimărilor președintelui Dedeman Dragoș Pavăl, o cotă extrem de importantă din piață o au firmele mici, de circa 30%.

În acest fel, piața DiY din România este împărțită pe moment în cote aproape egale de Dedeman, toți ceilalți mari jucători români și străini, și firmele mici.

În condițiile în care Dedeman are în plan să ajungă la o rețea cu acoperire națională, de peste 45 magazine, nici un alt jucător nu îi va putea prelua coroana de lider al pieței de bricolaj în următorii zece ani, iar pe termen de 1-2 ani, Dedeman ar putea atinge o cotă de piață de aproape 40%.

http://econtext.ro/economie/exclusiv-dedeman-va-deschide-in-august-al-treilea-magazin-in-bucuresti-si-al-38-lea-din-retea-vezi-in-ce-cartier.html

 

Related posts

„Zelenski a devenit un realist“. Planul de victorie s-a dovedit a fi mai degrabă un „plan de supraviețuire“

econtext

Hausul, fără sfârșit? De ce nicio mare putere nu are o viziune coerentă pentru Orientul Mijlociu

econtext

Discursul lui Putin: Rusia va face totul pentru a încheia războiul şi a eradica nazismul în Ucraina

econtext

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More