0 C
Bucharest
22 septembrie 2018
econtext.ro
  • Home
  • RENOVATIO
  • EXCLUSIV! Situație jalnică în TRANSPORTURI: aducem mărfurile ca în Evul Mediu. Picaj total pentru trenuri și mașini
RENOVATIO

EXCLUSIV! Situație jalnică în TRANSPORTURI: aducem mărfurile ca în Evul Mediu. Picaj total pentru trenuri și mașini

Recent, Lucian Șova, ministrul Transporturilor, a făcut o declarație halucinantă și de o ignoranță debordantă. Șova a declarat că România nu are nevoie de autostrăzi, întrucât acestea ar antrena un lanț socio-economic preponderent dăunător, cum ar fi creșterea salariilor, fapt care ar determina marile corporații să părăsească țara noastră.

Realitatea este însă total opusă: marile companii pleacă din România sau nu vin în țara noastră deoarece transporturile interne sunt la pământ! Nu doar autostrăzile, ci aproape toate tipurile de căi și moduri de transport. Iar cifrele pe care vi le prezentăm în cele ce urmează vorbesc de la sine, ele fiind furnizate către Econtext de către Institutul Național de Statistică (INS) și Ministerul Transporturilor.

Econtext vă prezintă modul în care a evoluat transportul de mărfuri în România în ultimii ani, în funcție de mijloacele de transport. Mai precis, vă arătăm ce volum de marfă a fost transport pe căile feroviare, rutiere, maritime și aeriane din 1990 și până în prezent. Ca o primă concluzie, situația este extrem de tristă: volum de mărfuri a scăzut covâșitor, ceea ce ne plasează aproape de faliment. Și asta în condițiile în care comerțul a crescut simțitor.

Volum de mărfuri

Dar iată ce spun datele: cea mai grea situație este în transportul feroviar. În anul 1990, am transportat prin intermediul trenurilor un total de 218.828.000 tone de mărfuri. Aveam rețea de transport! Douăzeci și șapte de ani mai târziu, în 2017, situația este dezastruoasă: 56.083.000 tone de mărfuri transportate prin rețeaua feroviară. De aproape patru ori mai puțin! Și asta în situația în care comerțul și consumul au urcat consistent!

La o primă vedere, am putea spune că dezastrul din transportul feroviar ar fi fost compensat prin creșteri ale celorlalte tipuri de transport. Dar situația nu este deloc așa. Iar aici începem să vedem și mai bine dimensiunile dezastrului.

Așadar, iată dimensiunile dezastrului în transportul rutier (mărfuri transportate cu TIR-uri, camioane și toate mijloacele auto): în anul 1990, am transportat pe filiera auto un total de 1.934.362.000 tone de mărfuri! Cifrele din 2017: 226.320.000 tone! De 8,5 ori mai puțin!

Îmbunătățiri

Trăim doar cu ajutorul vapoarelor și a avioanelor. Da, aici situația este roză în termini comparativi, în 2017 față de anul 1990. Dar în termeni absoluți (total marfă transportată), cele două sectoare, maritime și aerian, reprezintă un mizilic aproape nesemnificativ pe lângă transportul feroviar și rutier.

Iată datele: 46.126.000 tone de mărfuri transportate pe căile maritime în 2017. Dublu față de 1990, când volumul transportat a fost de 23.802.000 tone. Dar se compară cu totalul feroviar sau rutier?

Iată datele și din transportul aerian: 45.000 tone transportate cu avioanele în 2017! Dublu față de 1990, dar total nesemnificativă ca industrie pe lângă coloșii din primele categorii.

Related posts

EXCLUSIV: PIAȚA CONSTRUCȚIILOR, la nivelul anului 2005 după numărul clădirilor avute în plan

admin

Avertisment șoc: Legea asociațiilor de proprietari va bloca administrarea a 1 milion de locuințe

admin

SEMNAL DE ALARMĂ în economie: construcțiile scad la începutul verii

admin

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More