16 C
București
20 septembrie 2021
econtext.ro
klaus-bicla
ACTUAL Recomandate ȘTIRI

Klaus Iohannis a mers cu bicicleta la Cotroceni

Klaus Iohannis a mers cu bicicleta la Cotroceni, potrivit unui anunț al Administrației Prezidențiale.Îmbrăcat în haine lejere, președintele a purtat cască de protecție și a folosit pe drum una dintre puținele piste de biciclete din București, cea de pe Calea Victoriei.

Klaus Iohannis a mers cu bicicleta la Cotroceni

Preşedintele României a decis să meargă, joi dimineaţa, la lucru cu bicicleta. Acesta a ajuns la Palatul Cotroceni puțin după ora 09.00. Reamintim că ultima oară când Iohannis a mers la lucru cu bicicleta a fost în aprilie, atunci când preşedintele s-a alăturat campaniei „Vinerea Verde” și s-a dus la Cotroceni pe două roți.

„Orașele noastre sunt extrem de aglomerate, mai ales în orele de vârf, când lumea merge la serviciu sau vine de la serviciu. Încurajez pe toți românii să încerce să folosească mijloace de transport alternativ, este sănătos și decongestionează traficul. Pe bicicletă este foarte sănătos, te miști mult mai ușor în trafic, ajungi aproape la fel de repede la serviciu ca și cu mașina personală, iar un pic de ploaie încă nu a dăunat nimănui”, a declarat atunci preşedintele.

klaus-iohannis-pe-bicicleta
klaus-iohannis-pe-bicicleta

Șeful statului a mai urcat pe bicicletă şi la începutul lunii iunie, atunci când a participat alături de ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos, şi primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, la o dezbatere pe tema transportului sustenabil în România organizată de Asociaţia „Green Revolution” la Roaba de Cultură din parcul Herăstrău, de Ziua Mondială a Bicicletei – marcată pe 3 iunie.

„Este ziua bicicletei şi în mod natural am venit aici pe bicicletă. Cred că este o zi foarte potriviă pentru a pomova şi noi politicienii mersul pe bicicletă. Este evident şi cred că toată lumea ştie mersul pe bicicletă este plăcut, sănătos, te scuteşte de ambuteiajele din trafic (…) De ce nu merge mai multă lume cu bicicleta.

Dacă mergeţi, veţi vedea de ce puţini fac acest efort. Sunt prea puţine piste pentru biciclişti şi împarţi banda cu şoferi nemulţumiţi şi dau de piste făcute aparent pentru biciclişti, dar se merge foarte greu pe ele. Sunt chestiuni uşor de remediat dacă vrem să promovăm mersul pe bicicletă în oraşele noastre. (…) E un altfel de transport față de mașina personală. Această discuție e peste tot în lume și cred că vrem să fim foarte deschiși și raționali. Orașele noastre au fost construite pentru automobile. Totul e pentru transportul auto. Dar trebuie să dăm orașele înapoi oamenilor”, a spus atunci Klaus Iohannis.

Related posts

Raport: Creșterea punctului de pensie cu 40% ar duce România în colaps. Ar crește deficitul bugetar în 2021 la peste 11% din PIB

Nemeșan Iulian

Parchet: Miliarde de lei nu vor mai ajunge la buget după redefinirea abuzului în serviciu

Cazaban Emilia

PRAGUL BUNĂSTĂRII: Am ajuns la 68% din nivelul de trai al europeanului mediu

admin

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More